Emakeelepäev

Oodates emakeelepäeva jätkus tegevusi terveks nädalaks. 

Alustasime magusa tähestiku joonistamisega. See tähendab seda, et iga tähega joonistasid lapsed mingi maiustuse, näiteks A – apelsin; B – banaan, C – coca-cola; D – draakoni komm jne. Mõne tähega oli lausa võimatu midagi leida, aga arvasime, et loovus pole ju keelatud ja „leiutasime“ ise . Miks ei võiks olemas olla näiteks näiteks Ämblikmehe hommikuhelbed ja Ööbiku kommid?
Järgmisel päeval kujundasime ühistööna plakati, millele igaüks kirjutas tema arvates eesti keele kõige kaunimad sõnad. Nähes tulemust, mõistsin, et lapsed kirjutasid sõnu mitte eelkõige nende kõla kauniduse põhjal, vaid tähenduse armsust silmas pidades. Tõesti armas!

Edasi uurisime ja harjutasime „keeleväänajaid“. Parim, mille leidsime, oli luuletus „Sireli-mureli“:

Sireli-sureli, mireli-mureli,
sirelipõõsas on kevadel sirelid,
murelipuude peal kasvavad murelid,
sirelioksad on õitsedes sireli.

Mureli-sureli, sireli-mireli,
surelimureliaednik on murelik:
mirelipuudes on murelisirelid,
surelipuudes on sirelimurelid.

Mireli-sureli, sireli-mureli,
sirelipõõsast saab emale sirelid,
murelipuudel on lastele murelid,
mängult ja unenäos surelimirelid.

Lõpetuseks võtsime ette piltlikud väljendid. Algul püüdsime seletada, mida need tähendavad ja kunsti tunnis joonistas igaüks oma lemmikud.